LightWave3D – ZBrush ipucu (Part oluşturmak)
LightWave3D kullanıcıları, çalışmalarını Zbrush’a aldıkları zaman, farklı model kısımlarını detaylandırmak istediklerinde Zbrush’da bu bölümlerin seçimi ya da maske uygulanması sıkıntılı olmaktadır. LightWave3D’de hazırladığınız bir karakteri düşünün pelerini, pantolonu, tişortu, ayakkabı ve diğer aksesuarları ayrı ayrı seçip detaylandırmak işleri çok kolaylaştıracağı gibi, Zbrush’ın daha da hızlı çalışmasını sağlayacaktır. Bunu yapmak ise sanıldığından kolaydır…Şu adımları izlemeniz yeterli.
- LightWave3D Modeler’da modelin istediğiniz kısımlarını polygon olarak seçin.
- Display menüsünde, Grouping sekmesinde yer alan Create Part tıklayın ve bı bölümü isimlendirin (aslında ismin pek bir önemi yok). .OBJ olarak modeli ihraç edin.
- Zbrush’a modelinizi import edin ve Edit moduna (T) geçin.
- Modelinizi Frame modunda izleyin (Zbrush’ın modeli wireframe olarak gösteren bölümü).
- LightWave’de belirlediğiniz kısımlar (part) farklı renklerde görünecektir. (Mevcut materyal renkleri görmenizi engelleyebilir. Farklı bir materyal mesela matcap White kısımları görmenizi daha kolay sağlar.)
- CTRL-Shift tuşlarına klavyeden basarken, mouse sol tuşuyla farklı kısımlara tıklayınız. Sadece o bölüm görünür, diğerlerinin görünmez olacaktır. Görünen kısma aynı işlemi uyguladığınızda tersi görünür olacaktır. Modelin tamamını görünür kılmak için çalışma alanında boş bir alana aynı işlemi uygulamanız yeterlidir.