Elektronik Oyun Sektörü
Elektronik oyun sektöründeki genişleme ve büyüme çok büyük bir hızla devam ediyor. Gamasutra.com sitesinde yayınlanan bir araştırmaya göre, şu anda 33 milyar dolarlık bir hacme sahip oyun sektörün, 2009 yılında 47 milyar dolarlık bir hacme ulaşması bekleniyor. Haberi okuyunca, PCLife dergisinde 2001’de yazdığım ve sektöre dikkat çekmeye çalıştığım yazım aklıma geldi. Üzerinden 6 yılın üzerinde zaman geçmiş ve elektronik oyun sektörüne yönelik neler yapıldı diye şöyle bir düşündüğümde, Türkiye’deki duruma çok iyimser bakmamız ne yazık ki pek mümkün değil. Pusu, Istanbul Kıyamet vakti ve Kabus 22 gibi başarılı bir kaç projenin dışında, ne yazık ki, Elektronik Oyun sektörünün önemini ve büyüklüğünü henüz fark edebilmiş değiliz. Umarım 6 yıl sonra bu sayfalarda, dünya çapında başarı öykülerini yayınlamak bizlere nasip olur.
Ekleme: Microsoft’un Halo3 oyununun satışa sunulduğu gün ve sadece ABD’de, eğlence sektörünün en büyük ilk gün hasılatını (170 milyon USD) elde ettiği açıklandı. Bu rekor sanırım sadece bir ilk..
Aşağıda PCLife dergisi Şubat 2001 tarihinde yayınlanmış olan, Elektronik Oyun Sektörü ve Oyun üretim sürecinde bilgisayar grafiği konulu yazımı sizlerle paylaşıyorum.
PCLife Şubat 2001 – Grafik Animasyon
Elektronik Oyun Sektörü Gerçekten Büyük mü?
Oyunlarda Modelleme ve Animasyon
Dokulandırma (boyama)
İlgili Bağlar:
http://www.yogurt.com.tr
http://www.sobee.com.tr
http://istanbuloyun.mynet.com
http://www.kabus22.com