ZBrush’da, yüksek detayın, başka modele uygulanması
Zbrush ve Mudbox’ın üretim sürecindeki etkisi ve ağarlığının ne kadar arttığını notlarımdan sanırım takip ediyorsunuz. Arada sırada benimde aklıma takılan, acaba olur mu dediğim soruları, Zbrush konusunda çok başarılı çalışmaları olan ülkemizde yetişmiş en büyük yeteneklerden biri olduğuna inandığım, Ensar Yanar ‘la arada konuşuyoruz. Kendisi bana işlemin nasıl olacağını anlatsada, ayak üstü konuşmamızın ardından deneme fırsatım olmamıştı (aslına bakarsanız, denemem gereken çok şey var). Bugün, Ensar sorumu, internet üzerinde yayınlanmış bir video ile yanıtladı. Bu videoyu sizinle paylaşmak istiyorum…
Zbrush ve Mudbox ile klasik organik modelleme tarihe karışıyor. Yeni üretim sürecininde kendine göre çözümlerini üretmek gerekmekte. Daha önceki bir çok başlıkta, üretim sürecinde karşılaşılabilecek sorunlara çözümler getirmeye çalıştık. Bu seferki sorumuz şu: Yüksek detaylı modelimizi, Zbrush ya da Mudbox’da hazırladık. Hatta dokulandırdık. Ama geliştirdiğimiz oyunda bu yüksek detayı kullanamayız. Oyun projesi olmasa bile milyonlarca polygon içeren bir modeli, canlandırmak çok kolay olmayacaktır. Bu nedenle Zbrush’da retopoloji (retopology) yöntemiyle yeni basit bir model oluşturabiliriz. Ama bazen, basit modeli harici bir 3D yazılımda hazırlamak çok daha kolay olabilir. Hatta elinizin altında hazır bir basemodel olsa, gerekli düzenlemeleri yapıp, modelleriniz için bunu kullansanız, işler çok daha pratik olur. Aşağıda izleyeceğiniz video işte bu soruya çözüm sunmayı amaçlıyor. Yani yüksek detaylı modeliniz var, bundaki detayları ve hatta dokuyu basit modele transfer etme işlemi Zbrush’da (v3) nasıl gerçekleştirilir?
Bu videoyu yolladığı ve sorumuzu cevapladığı için Ensar Yanar arkadaşımıza çok teşekkür ederim.
Yeni Düzenleme :
Veoh.com sitesinin ABD dışına hizmet vermeme kararından sonra yukarıdaki gibi birçok veoh.com videosuna ulaşmak bizler için sorun oldu. Bu sorunu Veoh Downloader adlı yazılımla gidermek mümkün. Bu konuda daha ayrıntılı birşeyler yazmaya çalışırım… Şimdi bir modelden diğerine detay ve doku aktarmayı açıklamaya çalışalım…
Modelimizi Zbrush’da dokulandırdığımızı ve detaylandırdığımızı varsayalım. Ama ne yazık ki, bu işlemleri yaparken UV haritasını çıkartmadığımızı fark ettik. Dokuları ve detayları farklı bir 3D yazılıma aktarmak için güzel temiz bir UV haritasına ihtiyacımız var. Ama UV’si olan bir modeli, tekrardan boyamak, detaylandırmakla mı uğraşacağız?
Zbrush’dan bu modeli export seçeneğiyle ihraç ediyorum. Böylece kullandığım 3D yazılımda Zbrush’ın UV çözümlerinden daha başarılı UV haritası çıkarabilirim.
Benim en rahat ettiğim 3D yazılım LightWave3D…Sizin seçimleriniz farklı olabilir. Bu ekranda, LightWave’de karakterime ait UV haritasını çıkarttım ve bu haliyle LightWave’den export ettim.
Zbrush’a bu yeni modeli import ettikten sonra, bir önceki detaylı ve dokulandırılmış karakterime subtool olarak Append ediyorum (Önceki karakter seçiliyken Tool > Subtool > Append).
Bir sonraki aşamada eklediğim bu yeni modeli, orjinal boyanmış ve detaylandırılmış kadar polygon (yüzey) seviyesine ulaştırmam (Ctrl – d) ve ayrıca bir renk seçip, color > Fill Object ile boyamam gerekiyor. Eğer yeni modelin yüzey sayısını arttırmazsak, detaylandırdığımız modeldeki tüm detayları aktarmakta sorun yaşarız. Eğer yeni modeli bir renk ile renklendirmezsek, doku detayları aktarılamaz.
Bir sonraki aşamada yapmamız gereken, detaylarını alacağımız modeli subtool panelinden görünür hale getirmek ve detayın aktarılacağı modeli seçmek… Bu durumda iki modelde görülecektir.
Subtool panelinde “Project All” tuşuna bastığınızda kısa bir süre sonra, önceden dokulandırdığınız ve detaylandırdığınız modeldeki detaylar ve doku, yeni modele aktarılacaktır… Bundan sonrası size kalıyor. Yeni modeliniz üzerinde çalışmaya devam edebilir, detay ve doku bilgilerini yeni hazırlamış olduğunu UV haritasına aktarabilirsiniz… Kolay gelsin…
merhabalar.
çalışmalarınızı büyük bir zevkle takip ediyorum.ancak küçük bir sorun var ki videolar açılmıyor.indirebileceğimiz şekilde yaparsanız çok memnun olurum. ZBrushâda, yüksek detayın, başka modele uygulanması konulu video yükleniyor demesine karşın bir türlü açılmıyor.ilginiz için teşekkürler
iyi çalışmalar
Yukarıdaki video Veoh sitesinde yayınlandığı için, ne yazık ki Türkiye’den erişmek mümkün değil… Fakat Detayın aktarılması çokta zor bir işlem değil… Yapmanız gereken yeni modelinizi Subtool olarak, detaylandırılmış modele eklemek ve daha sonra Subtool penceresinde yer alan Project All seçeneğine basmak. Bunu yaparken, yeni modelinizin yeterinde polygon sayısına ulaştığından ve eğer dokularıda transfer etmek istiyorsanız, beyaz renk ile renklendirildiğinden (color > FillObject) emin olunuz. Project All seçeneği tüm işlemleri sizin için yapacak detay ve dokuları yeni modele transfer edecektir.
ilginiz için teşekkürler. ancak ben bu konularda yeni olduğum için bu derse ulaşmamızın başka bir yolu varsa sevinirim.
iyi çalışmalar
Yeni bilgiler eklenmiştir… Umarım faydalı olur.